23.10.2023 - Berliin

Esmaspäeva hommik algas võrdlemisi lärmakalt. Hotellitoa ukse taga käis varakult siblimine ja kolistamine, prügiautod käisid oma varusid täiendamas ja nö tänavahääled olid valjemad kui muidu. Aga selle võib vist julgelt nädalavahetuse lõpu süüks ajada. Igatahes magasime ikka hästi ja ärkasime lõpuks normaalsel ajal.
Kohvrid pakkisime juba õhtul kokku. Meie lemmikhommikusöök mäkis manustatud, liikusime igaks juhuks uude hotelli, et äkki hoiavad meie kohvreid pakihoius seni kuni check-in tuleb ja meie linna peal kolame. Tore üllatus oli aga see, et tuba oli valmis ja polnud mingit hoidu vaja, lubati asjad ära viia.
Tänase päeva põhieesmärk oli Riigipäeva hoone. Sinna sai juba varasemalt kolm külastusaega broneeritud, et lähed siis kui jõuad. Meie esimene aeg oli 9.30 - ilmselgelt ei jõudnud 😄 järgmine oli kell 18. See sai ka tehtud aga sellest siis hiljem.
Igatahes, täna seiklesime metrooga ja bussidega. U-d on igatahes etemad kui H-d 😄. Esimene siis metroo ja teine buss.
Hotellist võtsime suuna East side Gallerysse. Ehk siis Spree äärde kus oli päris pikalt kuulsat müüri alles millele andekad kunstnikud oma taiesed olid maalinud. Üks kenam kui teine, leidsime lõpuks kõige kuulsama - musitavad Brezhnev ja Honecker. Loomulikult oli just selle pildi ees kõige rohkem turiste igasuguse jäädvustustehnikaga igas positsioonis modellidega. Sain ka oma pildi tehtud 😎
Sealt edasi vaatasime üle punase silla ja võtsime suuna Brandenburgi väravate poole. Täna oli polizei küll kohal kuid keegi kedagi kuhugi minna ei keelanud. Võimsad on need väravad ma ütlen, sipelga tunne tuleb kohe peale. Äge.
Väravatest edasi võtsime bussi, et minna ja üle vaadata üks posti otsas sitsiv kuldne tüüp 😄 - Siegesäule võidusammas. Oli küll kõrge post ja mehike oli päris suur ja ikka väga kuldne, tasus vaatamist.
Järgmine plaanitud punkt oli ühe ülikooli tehnikamaja 20nda korruse kohvik, kust avanes suurepärane vaade linnale. Kohvik ise jättis veits soovida, maksesüsteem oli imelik ja oleks võind veits õdusam olla. Aga no üliõpilastele polegi luksust vaja 😁
Igatahes seal üleval olles loksus linnas paiknemine mul täitsa paika. Sain täpselt aru kus mis asub. Aga nii kui alla tagasi jõudsime oli mul jälle kõik sassis nagu pudru ja kapsad. Õnneks on mul Katre, kes isegi siis teab kuhu minna kui ta seda parasjagu ei tea.
Kuna kell hakkas tasapisi õhtu poole lähenema, tegime ühes kohvikus pikema istumise cheescake'i ja sahertorte'ga.
Riigipäeva hoone juurde jõudsime õigeks ajaks. Seal oli väike sekeldus õigete nimede leidmisega nimekirjast kuid see lahenes ja meid suunati lennujaama sarnasesse turvakontrolli.
Selle läbisime puhtalt ja saime võimaluse, ikka sisse saada. Kuna giiditeenused olid järgmise kuuni kõik välja müüdud, siis saime jooksvalt vaid maja katusele suure kupli juurde. Sellest täitsa piisas kui muud ei oska tahta. Mina ei osanud ja jäin rahule. Imeline vaade linnale igast küljest ja sama targalt alla tagasi 😄
Seejärel õhtuhämaras läbi linna ja metrooga kenasti uude koju.
Lemmingud ja karu ootasid meid ka täna 😅
Berliin on väga ilus linn aga võrdlemisi prahine. Pidevad sireenid tänavatel, end ralliautodeks pidavad jalgratturid, liiiga kiired jalakäijate valgusfoorid ja ikka väga kirju seltskond kodanikke (no näiteks lillelistes sukkades ja seelikuga täiesti mees metroos).
Jõudsime järeldusele, et normaalsed ja kenad mehed liiguvad ilmselt nendes kenades uhketes autodes ja turistipiirkondades ei käi 😄 ja kõige nägusamad on ikka politseinikud 😉.
Uues hotellis oleme nüüd kaks ööd. Nett on siin kohe väga hea, ei pea hommikusöögilauas postitust laadima, saab söömisele keskenduda. Ja ehk on neljandal (loe:viiendal) korrusel veidi vaiksem kui esimesel (loe:teisel) korrusel. Magame näeme 🙃
Homme on plaanis Berliini kaubandusega tutvuda 😁 vaatame kuhu välja jõuame.

Kirjumirju Berliini müür

Musimusi

Punane sild

Need mu Bradenburgeri väravad 😁

Ühes pargis oli üks tuttava nimega kuju, neid pidi suht igal pool olema.

Kuldne tüüp

Loomaaia oma ei julgend nii tähedale tulla 🤭

Kohvikuvaade

Riigipäevahoone

Comments

Popular posts from this blog