22.10.2023

Tänane ärkamine oli tunnike hilisem kui eile - kõndisime eile une magusaks vist 😁 või mõjusid õhtused Tondipüüdjad (ikka film, ei muud) 😄, ei tea.
Igatahes, sättisime minekule, sest suu vesistas juba Mäci hommikueine järele.
Aga tutkit Vasja! Mäkk oli kinni. Me ei viitsind oodata kui nad tunni pärast avavad ja piirdusime Starbucksi võikuga. See jättis minu suus soovida, veits liiga sibulapäälseline oli.
Aga noh, kui ikka nälg on, siis tuleb leppida sellega mida pakutakse.
Kõhu sai ikka täis ja seejärel suundusime U-sse. Ehk siis maa alla metroosse. Esimene sihtmärk oli Pergamoni muuseuum. See pidi täna viimast päeva lahti olema ja siis 14eks aastaks kinni minema. Seepärast tundus hea mõte see üle vaadata - kõik Egiptuse müürid ja Nofretete büstid ja mis seal kõik pidi olema. Ilmselt oli ülejäänud Berliinil sama mõte, sest muuseum oli välja müüdud. Mis seal ikka, proovime 14 aasta pärast uuesti 😄.
Enne sinna muuseumi juurde minekut muidugi avastasime imeilusat arhitektuuri, mitmed kirikud ja suured hooned ja muidugi Berliini Toom. Megailusad. Üks hiiglaslik kivist kauss oli ka seal Toomi juures 😃 aga see oli pm tühi, sisaldas vaid üht tühja õllepudelit ja veidi muud prahti.
Aga muuseumi mittekülastuselt sättisime sammud Brandenburgi väravate juurde. Tee peale jäi üks pisike käsitööturg 😁 andsime oma panuse 😉.
Sammusime siis mööda Unter der Lindenit ja nautisime päikselist ilma, Berliini karusid igas vormis ja kõike muud mis tee peale jäi.
Päris väravateni me aga ei jõudnudki. Polizai oli igal pool ees ja ei lasknudki läbi. Ja neid politseinikke oli ikka päris palju, üks kompum kui teine 🫣😁. Päris aru me ei saanudki mis seal toimus. Aga kui tagasi liikudes nägime meeletuid horde inimesi vastu liikumas ja osadel Iisraeli lipud ja värvid küljes, siis ilmselt mingi juutide ja palestiina teemaline meeleavaldus seal tulemas oli. Tuli meelde, et eile oli ka kuskil tänaval paarkend tegelast palestiina lippudega miskit võõrapärast hõikumas. Metroo oli ka kinni pandud, niiet lasime ikka tallataksoga edasi. Õnneks nagu ikka oli tagasitee kuidagi lühem kui minnes 😃.
Enne tagasitulekut käisime kuulsa Adloni hotelli (see kust popikuningas Jackson kunagi oma beebit rõdult/aknast alla näitas/peaaegu kukutas) nurga taga ühte juutide mälestusplatsi kaemas.
Liikusime aga edasi. Noh enne tagasi ja siis sealt edasi. Teletorni suunas. Tee peale jäi jälle palju ilusaid hooneid ja suur Neptuniga purskkaev ja maitsev jäätisetuutu ja veelgi maitsvam türklaste döner. Mis tuletab meelde, et pool seda kebabiburksi on mul veel kotis 😳😅.
Kuna puusad ja põlved ja õlad ja muud lihased mis eelneljakümnestel juba tunda annavad, hakkasid veits puhkust juba paluma, siis otsisime avatud metroo ja liikusime hotelli poole. Enne päris kohale jõudmist hüppasime kangialusesse toidupoodi kus seisime pm pool tundi sabas (sest siin on pühapäeviti kõik muud poed kinni ja kõigil berliinlastel oli ilmselt samal ajal tunne, et tahaks poest miskit head).
Aga erinevalt mitmetest, jaksasime oma järjekorra ära oodata ja nüüd 16000 sammu hiljem vaatame taas telkust multikad, seekord Karu ja lemmingud 😁.
Homme vahetame hotelli ja plaanime Riigipäeva hoones ära käia ja veelkord nende väravate juures ära käia ja ehk jõuame šoppama ka 🤑🤪
Ps! Praegu on 22.okt kell 19.39. Posituse kirjutan õhtul aga laen üles normaalses wifis hommikusöögi lauas, seepärasr vb kuupäevad ei klapi. Aga tegelt vahet polegi onju. Peaasi, et kodus ei peaks miljon korda seletama, et kus käisid, mida tegi ja nägid jne 😄.
Head ööd 😎

Berliini Toom
Reisiagent, giid, toakaaslane, Katre... 🙂
See polnud ainus seinatäis 😵‍💫
hotell Adlon
Brandenburdgi väravatele lähemale polizai ei lubanud
Punane raekoda
No mõista mõista mis see on 😄
Chhicken döner
Chicken döner 😋
Nemad tahtsid ka dönerit 😏

Comments

Popular posts from this blog